Se ubesvarte emner | Se aktive emner Dato/klokkeslett: 09 Sep 2010 15:01

Lag nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 
 To exchange-kontoer i outlook? 
Forfatter Melding
Medlem
Medlem

Innlegg To exchange-kontoer i outlook?
Dette er nok kanskje ikke direkte WM-relatert, men jeg vet at folk her inne har peiling! ;)

Har en exchange-konto som jeg synker min diamond mot, samt outlook på min(e) private laptoper..
På jobben kjører vi også exhange, men jeg har ikke noe behov for å synce denne kontoen mot telefonen min.. Derimot er jeg interessert i å legge til min private konto på outlook'en på jobb-pc'en...

Hvordan fungerer dette? Jeg er ikke interessert i at private mail,kontakter og kalender skal synces og "blandes" med PIM fra jobbens konto..
Fixer outlook dette? Er det mulig å få tilgang til begge kontoene med hver sin egen mail-tab etc. i outlook?

09 Des 2008 10:47
Team member
Team member

Innlegg Re: To exchange-kontoer i outlook?
Man kan gjøre det ved å bruke to profiler i outlook.

Du kan legge til en ny profil under kontroll palenet og e-post (under vis profiler). der legger du til ny, husk at du også må velge i checkboxen "spør om profil som skal brukes".
Da vil du få spørsmål hver gang du start outlook om hvilken profil som skal brukes. Det innebærer en restart av outlook hver gang du skal bytte konto, men det gjør i alle fall nytten :p

09 Des 2008 11:27
Medlem
Medlem

Aight, regnet med at jeg måtte gjøre noe slikt..
Tenkte kanskje det var mulig å bare legge til den andre exchangekontoen under Tools -> E-mail accounts, og håpe på at jeg kunne velge den aktuelle mail-kontoen direkte i outlook, men da hadde vel kanskje alt blitt blanda slik jeg forestillte meg?

09 Des 2008 11:44
Medlem
Medlem

Argh, og jeg som trodde at jeg kunne det her :oops: ... Hvor i all verden legger jeg inn domenet (EXCH016) når jeg legger til kontoen?? Får kun spørsmål om "Microsoft Exchange Server" (Som jeg har satt til owa016.msoutlookonline.net) og User Name...?

Jeg tør ikke å kjøre den "Profile-configurator"'en som man kan laste ned fra mysmartphone, frykter at den ikke klarer å skille mellom profilene og dermed fucke opp jobb-kontoen!

09 Des 2008 12:23
Team member
Team member

1. Logg inn på ditt administrasjonspanel på http://sluttbruker.mysmartphone.no/ og velg ”getting started”, velg så ”Advanced Settings”. Her ser du en oversikt over dine server innstillinger
2. Åpne kontrollpanelet og dobbeltklikke på Mail (Kan også hete E-post avhengig av Operativsystemet du bruker)
3. Klikk "Vis Profiler" og velg "Legg til" Skriv ønsker navn på profilen, anbefaler da å kalle den det samme som E-post adressen din
4. Velg "Konfigurer serverinnstillingene eller flere servertyper manuelt" og velg neste
5. Velg "Microsoft Exchange". Trykk Neste.
6. Skriv inn riktig adresse til Microsoft Exchange-serveren (denne adressen finner du på siden vi åpnet i punkt 1), brukernavnet på den aktuelle brukeren (din e-post adresse) og pass på at "Bruk bufret Exchange-modus" er valgt.
7. Ikke trykk "Kontroller navn", men "Flere innstillinger". Hvis du får en feilmelding, trykk ok på denne. kontroller at serveradressen og postboksen er riktig og trykk ok
8. Under Generelt, velg "Oppdag tilkoblingstilstand automatisk".
9. Gå til Avansert: Sjekk at "Bruk bufret Exchange-modus" er valgt her
10. Under Sikkerhet skal "Krypter data mellom Microsoft Office Outlook og Microsoft Exchange" være valgt. Valg også "Forhandle om godkjenning" under Nettverkssikkerhet under pålogging.
11. Under tilkobling velg; "Koble til ved hjelp av lokalnettet(LAN)" og "Koble til Microsoft Exchange ved hjelp av HTTP". Trykk så "Proxy-innstillinger for Exchange.."
12. Under "Bruk denne URL-adressen til å koble til proxy-serveren for Exchange” (adressen til proxy serveren finner du på siden vi åpnet i punkt 1). Velg "Enkel godkjenning" fra rullegardinen nederst i bildet. Trykk så OK
13. I den siste fanen "Ekstern post" kan det bare stå som anbefalt, altså; "Behandle markerte elementer"
14. Trykk OK
15. Nå kan du trykk "Kontroller Navn", du vil da få opp en dialogboks for brukernavn og passord skal skrives inn. Denne dialogboksen kan komme 2-3 ganger i løpet av førstegangskonfigureringen av Outlook, det er helt normalt.
16. La Outlook gjøre seg ferdig. Førstegangssynkronisering kan ta alt fra 2 minutter til flere timer, avhengig av både mailboksens størrelse og internetthastigheten der du sitter.

;)

09 Des 2008 12:32
Medlem
Medlem

Mats skrev:
1. Logg inn på ditt administrasjonspanel på http://sluttbruker.mysmartphone.no/ og velg ”getting started”, velg så ”Advanced Settings”. Her ser du en oversikt over dine server innstillinger

Jeg må stoppe deg allerede her! hehe... Resten av guiden ser forståelig og fin ut, men mitt administrasjonpanel inneholder ingen "getting started", ei heller noe "Advanced settings".. Menyvalgene jeg har under E-mail-settings er: General, E-mail addresses, Delivery options, Distribution lists og advanced

De fleste menyvalg i mitt administrasjonspanel er sperret ("Changes on this page are prohibited by Account Administrator."), så jeg får kun valgt tab'en "General"..

Prøvde å fiske ut informasjon vha. oppsettet til activesync og entourage, men noen proxy-server finner jeg ikke! :o

09 Des 2008 13:00
Team member
Team member

Host, ja - sånn går det når vi jobber med å lansere ny webside. 8)
Ny webside kommer opp iløpet av de nærmeste dagene/ukene så vi gjør om litt på de andre sidene også :p

Innstillingene for din konto er i alle fall som følger
Serveradresse: EXVMBX016-3.exch016.msoutlookonline.net
Proxy: owa016.msoutlookonline.net

Flytter tråden til anymail.no forumet ;)

09 Des 2008 13:23
Medlem
Medlem

Flotters!

Takker og bukker for all hjelp! 8)

09 Des 2008 13:28
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Lag nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke lage nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne poster i dette forumet
Du kan ikke legge til vedlegg i dette forumet