Se ubesvarte emner | Se aktive emner Dato/klokkeslett: 09 Sep 2010 15:11

Lag nytt emne Svar på emnet  [ 29 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
 Lansering av anymail.no 
Forfatter Melding
Team member
Team member

Innlegg Lansering av anymail.no
SmartPhones Telecom lanserer i dag sin hosted exchangeløsning "mySmartPhone.no" under ny drakt og nytt navn, anymail.no.

Tjenesten muliggjør full exchange 2007 funksjonalitet, som f.eks push-mail, på din allerede eksisterende e-postadresse.

Les hele artikkelen her!

15 Des 2008 11:40
Administrator
Administrator
Brukerens avatar

Innlegg Re: Lansering av anymail.no
1 time og 12 minutter igjen... -!x-

15 Des 2008 12:34
Profil Nettside
Medlem
Medlem
Brukerens avatar

its finally here stod det...

går inn på siden så får man opp en fedora test page :)

update: nå kommer man inn på siden.. men det mangler litt bilder og grafikk da..

15 Des 2008 13:48
Profil Nettside
Team member
Team member

royrov skrev:
its finally here stod det...

yes it is :D

15 Des 2008 13:54
Administrator
Administrator
Brukerens avatar

royrov skrev:
går inn på siden så får man opp en fedora test page

Fedora faktisk... det er ganske friskt :respekt:

15 Des 2008 14:03
Profil Nettside
Medlem
Medlem
Brukerens avatar

fungerer fint nå da..

15 Des 2008 14:06
Profil Nettside
Medlem
Medlem
Brukerens avatar

Jeg lurer litt på hvordan dette fungerer egentlig.. med f.eks. gmail som jeg ville hatt exchange på.. om dette går an da..

15 Des 2008 14:08
Profil Nettside
Medlem
Medlem

Gratulerer med nye sider!!
Det var på tide!! :D :lol:

15 Des 2008 14:21
Team member
Team member

Det var helt klart på tide ja.

Til deg med gmail som lurte på hvordan dette fungerer. I praksis så leier du serverplass på en exchange server. Exchange serveren har funksjonalitet som gir pusher ut mail, kontakter, kalenderoppføringer og oppgaver. Mot exchange serveren kan du koble opp Outlook på pc og/eller mobiltelefon som støtter exchange server synkronisering. Alle dine enheter vil alltid fortløpende oppdateres med endringer som gjøres fra en av enhetene du foretar en endring på, enten det er ny kontakt du legger inn, et nytt møte eller om du mottar mail så vil alle enheter være oppdatert.

Du beholder din opprinnelige epostadresse ved at det blir generert en mailadresse på exchangeserveren som du videresender all epost til. Når du sender mail derfor din opprinnelige epostadresse alltid være avsenderadresse og den genererte adressen vil aldri være synlig for noen, men er nødvendig for at tjenesten skal fungere.

Ble du litt klokere?

15 Des 2008 14:36
Forum avhengig
Forum avhengig
Brukerens avatar

royrov: kan varmt anbefales! bruker gmail selv. Koster noen kroner ja, men ikke mer enn en stor pizza pr mnd. (eller noe slikt)

Iphone - HTC Touch Pro II - Hp Ipaq 914- Hp Ipaq 514 -Samsung I200 - Samsung Omnia - HTC MTeoR- HTC TYTN II - HTC s710 - Qtek 8500- HTC TYTN - QTEK 9100 - Dell Axim X3i - Palm Tungsten T - Palm m515 - Palm m105 - Palm Pilot

15 Des 2008 15:21
Medlem
Medlem
Brukerens avatar

jro skrev:
Du beholder din opprinnelige epostadresse ved at det blir generert en mailadresse på exchangeserveren som du videresender all epost til. Når du sender mail derfor din opprinnelige epostadresse alltid være avsenderadresse og den genererte adressen vil aldri være synlig for noen, men er nødvendig for at tjenesten skal fungere.

okay, det jeg spekulerer på nå da, er:
- vil det bli tullball om man bruker gmail (websiden), i tillegg til anymail? (jada, vet man får OWA)
- synces google calendar.. eller bare kalenderen på exchange?
- blir labels på gmail, omgjort til mapper på exchange? (sånn som om man bruker imap gmail på outlook)

(jada, jeg er en masekråke... og kommer sikkert med flere spørsmål etterhvert :))

15 Des 2008 15:32
Profil Nettside
Forum avhengig
Forum avhengig
Brukerens avatar

Er ikke helt sikker på alle dine spm, men gmail-websiden blir overflødig, da gmailen "tømmes" over i exchange. derved OWA eller Outlook på pc/mobil

Iphone - HTC Touch Pro II - Hp Ipaq 914- Hp Ipaq 514 -Samsung I200 - Samsung Omnia - HTC MTeoR- HTC TYTN II - HTC s710 - Qtek 8500- HTC TYTN - QTEK 9100 - Dell Axim X3i - Palm Tungsten T - Palm m515 - Palm m105 - Palm Pilot

15 Des 2008 15:34
Moderator
Moderator
Brukerens avatar

royrov skrev:
okay, det jeg spekulerer på nå da, er:
- vil det bli tullball om man bruker gmail (websiden), i tillegg til anymail? (jada, vet man får OWA)
- synces google calendar.. eller bare kalenderen på exchange?
- blir labels på gmail, omgjort til mapper på exchange? (sånn som om man bruker imap gmail på outlook)

(jada, jeg er en masekråke... og kommer sikkert med flere spørsmål etterhvert :))

1. Jeg har satt opp videresending av mine Google-kontoer (og alle andre kontoer for den slags skyld) til anymail-kontoen. Det fungerer utmerket. :)

2. Glem Google Calendar, bruk Exchange sin (men det er mulig du får til å synkronisere Outlook 2007 mot google Calendar om du på død og liv har behovet).

3. Regler setter du opp på nytt på Exchange-serveren slik at epost er sortert før du får dem i Outlook eller på mobilen! :)

Enkelt og genialt. Og genialt enkelt! :D

15 Des 2008 15:39
Administrator
Administrator
Brukerens avatar

Hei :)
Etter flere måneder med planlegging, er endelig "nye" mySmartPhone lansert under navnet anymail.no

mySmartPhone.no har vært min "baby" siden tjenesten første gangen ble lansert i 2005 og det er med stolthet at tjenesten nå videreføres under et nytt navn og profil.

Mye har skjedd på 3 år, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg nå er veldig fornøyd med produktet.
Vi har levert et godt produkt fra dag en, men anymail.no er i en klasse for seg. De nye tjenestene og kvaliteten på driftsmiljøet, er av samme kvalitet som man normalt må betale mye mer for.

"anymail.no driftes i et Tier-4 hosting senter som er sertifisert etter SAS 70 standarden. All datalagring gjøres gjennom EMC SAN storage, nettverket er levert av Cisco, servere fra Dell og alle teknikere som drifter tjenesten har en Microsoft Gold sertifisering. Alle servere er clustret, for å sikre optimal oppetid som gj ør at vi kan levere en oppetidsgaranti (SLA) p å 99,9%. Alt dette kan vi levere, og fortsatt v ære en av de rimeligste tilbyderne av Hosted Exchange 2007 i det norske markedet."

Om du kun trenger en konto, eller flere, anymail.no kan levere og til en kvalitet du bli fornøyd med.
Tjenesten støtter PC, Mac, Windows Mobile, Nokia, iPhone og Blackberry.

Håper den nye siden og de nye tjenestene faller i smak!

15 Des 2008 18:10
Profil ICQ YIM Nettside
Ny bruker
Ny bruker

Innlegg Flere mailkonti?
Dette ser lovende ut, men før jeg bestemmer meg for dette må jeg spørre om ett abonnement kan håndtere flere mailkonti?

21 Des 2008 16:21
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Lag nytt emne Svar på emnet  [ 29 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke lage nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne poster i dette forumet
Du kan ikke legge til vedlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: