Se ubesvarte emner | Se aktive emner Dato/klokkeslett: 09 Sep 2010 06:56

Lag nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
 Spam (økt volum?) 
Forfatter Melding
Medlem
Medlem

Innlegg Spam (økt volum?)
Hei, først: dette er hverken relatert til SmartPhone eller "feil" med tjenesten til Anymail-gutta.

Er kunde og spam-filteret fungerer helt utmerket, ingenting slipper igjennom og ingenting blir feilaktig stanset. Nesten ingenting altså...

Men den siste måneden synes jeg at det har blitt mere spam. Andre med samme erfaring? Altså mengden som havner i "Junk Mail" som jeg går gjennom for å se at teknologien fungerer...

Noe jeg har lagt merke til at enkelte "mailer" har følgende i headingen:

Men's@exmf015-1.msoutlookonline.net

Noen som aner hvor de fanger opp den infoen fra? Det er 100% spam men jeg bare lurte siden det er domenet til server-gutta.

06 Mai 2009 19:14
Medlem
Medlem

Innlegg Re: Spam (økt volum?)
Jeg slenger meg med på denne.. Får også mail fra "samme" adresse som du nevner..

Én ting jeg synes jeg merka, var at etter jeg leste denne artikkelen i november: http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=524133 , så virket det som om spammen stoppet nesten helt opp hos meg! Var bare et par mailer i uka som lå i spamfilteret, kontra 15-20 om dagen tidligere... Nå i det siste (siste par månedene kanskje) virker det som om det har tatt seg opp igjen på et mer "normalt" nivå, ligger vel en 5-10 møkkamailer der i løpet av en dag..

Er ikke så mye man får gjort med det i grunn da... Men synes absolutt at spamfilteret til anymail fungerer mer enn tilfredsstillende!

07 Mai 2009 01:12
Moderator
Moderator
Brukerens avatar

Innlegg Re: Spam (økt volum?)
Det var en periode tidligere i år der jeg omtrent ikke fikk spam i det hele tatt, men jeg ligger fremdeles ganske langt under det som for et år siden var "normalt".

Nå skal det sies at jeg har byttet host for domenet mitt, og jeg tror det var av absolutt betydning.

07 Mai 2009 08:07
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Lag nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke lage nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne poster i dette forumet
Du kan ikke legge til vedlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: