Se ubesvarte emner | Se aktive emner Dato/klokkeslett: 09 Sep 2010 07:09

Lag nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
 anymail går over til Exchange 2010 
Forfatter Melding
Moderator
Moderator
Brukerens avatar

Innlegg Re: anymail går over til Exchange 2010
Jeg har oppgradert, og mener personlig at Exchange 2010 er et skritt fremover! :)
Outlook Web App er en drøm å bruke i sammenligning med Outlook Web Access (Exchange 2007), har støtte for flere nettleser (siste grunn til å bruke IE er borte!), er vesentlig raskere både til bruk og søking, og oppleves som mer gjennomført.

Synkronisering av SMS ser jeg foreløpig ikke poenget med før Outlook 2010 kommer. Og det gleder jeg meg til. "Threaded email" gleder jeg meg virkelig til! :)

05 Mar 2010 08:54
Medlem
Medlem

Moskus skrev:
Synkronisering av SMS ser jeg foreløpig ikke poenget med før Outlook 2010 kommer. Og det gleder jeg meg til. "Threaded email" gleder jeg meg virkelig til! :)

Hvorfor det? Outlook Web App har også en grei send SMS funksjon.

05 Mar 2010 10:12
Medlem
Medlem

For de som eventuelt lurer på hvordan en får SMS synk til å bli aktivert når en går fra å synke mot en Exchange 2003, 2007 til Exchange 2010. Det er nemlig ikke nok å kun endre serveradresse. En må slette hele koblingen mot Exchange på telefonen og opprette den på nytt. Normalt er det plankekjøring. Når det gjøres så initialiserer Activesync en del ny funksjonalitet og SMS-sync blir tilgjengelig.

05 Mar 2010 14:02
Moderator
Moderator
Brukerens avatar

ralf skrev:
Moskus skrev:

Derfor. :)

Å synkronisere over en SMS for å sende den fra telefonen ser jeg (enda) ikke helt poenget med. Kanskje når Outlook kan gjøre det. :wink:

05 Mar 2010 15:14
Medlem
Medlem

Moskus skrev:
ralf skrev:
Moskus skrev:

Derfor. :)

Å synkronisere over en SMS for å sende den fra telefonen ser jeg (enda) ikke helt poenget med. Kanskje når Outlook kan gjøre det. :wink:

Poenget med å bruke Outlook Web App er at du har samme kontakliste der som på telefonen og at det er enkelt å skrive de. Men Telenor og Netcom sine Outlook løsninger er jo gode konkurrenter til Activesync løsningen. Men jeg fatter ikke hvorfor ikke disse tilbyr SMS grensesnittet som Outlook nå har hatt i årevis. Det hadde tatt de minimalt med tid å lage en webservice som kommuniserte med Outlook istedenfor å lage sine egne applikasjoner.

05 Mar 2010 15:46
Medlem
Medlem

Får ikke opp / finner ikke noen funksjon for å sende/synce tekstmeldinger med Outlook Web App jeg.. Ikke noe biggie, men hadde vært artig å se om det var noe for meg..

Gjorde som ralf tipset om først, slettet eksisterende exchange-tilkobling, og la inn den nye.. Huket også av for tekstmeldinger, og under innstillinger på OWA'en står det nå "Du kan sende tekstmeldinger til mobiltelefoner ved hjelp av Tekstmelding. Status:Tekstmeldinger er aktivert for mobiltelefonen".. But where?

09 Mar 2010 15:33
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Lag nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke lage nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne poster i dette forumet
Du kan ikke legge til vedlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: