Se ubesvarte emner | Se aktive emner Dato/klokkeslett: 09 Sep 2010 15:06

Lag nytt emne Svar på emnet  [ 36 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
 5 års gratis rep på mobiltelefoner. 
Forfatter Melding
Medlem
Medlem

Innlegg Re: 5 års gratis rep på mobiltelefoner.
Hei igjen.
Det er altså 95% som skifter mobiltelf. etter ca 2 år. Da står det igjen 5%. Hvem er så disse 5%? Antagelig personer som ikke har noe spesielt forhold til mobiltelefoner i det hele tatt. De bruker den lite og de følger ikke med når nye modeller kommer osv. Det er ikke disse som er de første til å reklamere, for telefonen varer den. Det er de 95% ene som bytter etter 2 år som er de som reklamerer, før de så bytter.
Så må vi være enige om en ting. Det er forskjell på en mobil til kr. 1,- eller kr. 1000,- og en til kr. 8000,-.
Jeg forventer at den til kr. 8000,- er av bedre kvalitet enn den til kr. 1000,-.
Og nå når HTC har kommet med mobiler som egentlig er litt forut for sin tid så ville det vært kjekt at den var i livet når slike telefoner blir vanlig blandt folk og nettet er utbygd for våre "datamaskiner".
Firmamobiler er som firmabiler. Du har ikke noe forhold til den.
Vi som selv har betalt i dyre dommer for vår HTC, ja jeg tror vi alle tar godt vare på den.
Bj.

25 Sep 2007 13:58
Bruker
Bruker

For det første...
Det er ikke 5 års garanti på mobiltelefoner. Garanti er noe som produsenten selv gir som må være bedre en reklamasjonsretten for å kunne kalles garanti.
Det er STOR forskjell på garanti og reklamasjon!
Verken garanti eller reklamasjon vil gi deg ubetinget gratis reparasjon. Det er kun i de tilfeller hvor det er gjort en feil i produksjonen slik at telefonen ikke tåler normalt bruk eller at den slutter å virke som den skal.

Når det gjelder fremskritt og ny teknologi; Jeg må si at det hadde vært utrolig trist om ikke mobilprodusentene utviklet modellene sine. Kan ikke si at jeg har så lyst til å sitte med en 3310 for evig og alltid! Å bruke det som argument for at produsenten tvinger deg til å hele tiden kjøpe nytt er jo rett og slett idiotisk! For noen blir det jo feil uansett hva produsentene gjør ;)

16 Nov 2007 22:58
Medlem
Medlem

[quote="TheScirocco"]For det første...
Det er ikke 5 års garanti på mobiltelefoner. Garanti er noe som produsenten selv gir som må være bedre en reklamasjonsretten for å kunne kalles garanti.

Verken garanti eller reklamasjon vil gi deg ubetinget gratis reparasjon. Det er kun i de tilfeller hvor det er gjort en feil i produksjonen slik at telefonen ikke tåler normalt bruk eller at den slutter å virke som den skal.

Det er nesten ordrett det jeg fikk til veiledning fra forbrukerkontoret da jeg spurte dem.

Link til kjøpsloven, denne er oppdatert pr 01.11.07: http://www.lovdata.no/all/nl-19880513-027.html" target="_blank
Link til juridisk vurdering av dommen på reklamasjonstiden finner du her: http://www.elektronikkbransjen.no/index ... le_id=3962" target="_blank
Nederst på den siden som linken viser finner du dommen i sin helhet.

Htc TyTn II (Kaiser) htc touch hp 514 Htc Touch Pro Htc Touch Cruise II

http://www.gsmarena.com/" target="_blank http://www.freecabs.de/" target="_blank http://www.pdacity.com" target="_blank

17 Nov 2007 00:03
Bruker
Bruker

Kjøpsloven er ikke lenger gjeldende. Det er forbrukerkjøpsloven som vi må forholde oss till!

17 Nov 2007 01:26
Medlem
Medlem

TheScirocco skrev:
Kjøpsloven er ikke lenger gjeldende. Det er forbrukerkjøpsloven som vi må forholde oss till!

En sannhet med modifikasjoner... fkjl. gjelder så lenge du er fysisk person og ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Så kjl. gjelder om du faller uten for def. over.

17 Jan 2008 19:43
Bruker
Bruker

Ja du har rett i det... Dårlig spesifisert fra min side. Men tok det for gitt at det var forbrukerkjøp vi snakket om ;)

18 Jan 2008 10:28
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Lag nytt emne Svar på emnet  [ 36 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Påloggede brukere

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke lage nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne poster i dette forumet
Du kan ikke legge til vedlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: