| Forfatter |
Melding |
|
Moskus
Moderator
|
 Hamachi - VPN i en håndvenning
Hvis du ikke har prøvd LogMeIn sin geniale løsning for fjernstyring av PCer, så er det på tide. Men: De har også andre geniale (og like gratis) produkter: Introducing LogMeIn Hamachi! Kort fortalt er det en genial og enkel måte å sette opp et Virtuelt Privat Nettverk (VPN) på. Registrer deg (kan hoppes over), last ned, installer og følg tutorial. Når du har laget ditt eget nettverk (ha gjerne host'en på en maskin som alltid står på, hvis du har), så kan du installere klienten for Pocket PC.  PocketPC-klienten er enda i beta, så 100% stabil er den ikke. Men etter installasjon og en reboot (bare en enkel soft reset), så kunne jeg bla gjennom filene på både serveren og de andre PCene mine via Advantage og Kaiser/TyTN2. Filutforskeren fungerer, men jeg anbefaler fremdeles Total Commander! Så er det bare å håpe at vi snart får en klient for Smartphones. Så løp og kjøp... erm... installer! 
_________________ Anbefalte Programmer - Anbefalte Nettsider - Din egen Streaming Server - Hamachi: Enkel VPN
|
| 08 Okt 2007 08:59 |
|
 |
|
Mats
Team member
|
 Re: Hamachi - VPN i en håndvenning
Hamachi <3
Bruker dette selv for å spille multiplayer spill (som ikke støtter online spilling) med kompiser. Da kan man sette opp LAN server og spille mot hverandre ved hjelp av Hamachi.
_________________ Anbefalte Programmer! - Operatørkonfigurator
|
| 08 Okt 2007 09:02 |
|
 |
|
Moskus
Moderator
|
Spiller ikke så mye lenger, men et spill som både kunne kjøres på PocketPC og PC hadde vært gull å hatt med Hamachi! 
_________________ Anbefalte Programmer - Anbefalte Nettsider - Din egen Streaming Server - Hamachi: Enkel VPN
|
| 08 Okt 2007 09:11 |
|
 |
|
gekko
Medlem
|
Hei!
Jeg har en pc som står i lokalt nettverk med delte disker for backup fra min hoved PC. Kan jeg bruke Hamachi til å nå disse diskene via Hamachi VPN?
Jeg har testet Hamachi, men tror kunnskapen kom til en stopp. Noen tips til hvordan eg gjør dette?
_________________ ____ HTC Touch Diamond,Samsung SGH-i780,HTC Touch Cruise,HTC Dual Touch,HTC S730,HTC S620,HTC S710,HTC S620,Samsung SGH-i600,HTC S710,HTC S620,HTC MTeoR,Nokia N80,Qtek 8500,HTC MTeoR,Qtek 8310,Qtek 8100,Qtek 8020,Qtek 8010,Qtek 7070
|
| 07 Des 2007 02:18 |
|
 |
|
Moskus
Moderator
|
gekko skrev: Jeg har en pc som står i lokalt nettverk med delte disker for backup fra min hoved PC. Kan jeg bruke Hamachi til å nå disse diskene via Hamachi VPN? Det er det som er poenget. Så lenge du er i stand til å sette opp et enkelt nettverk er du i stand til å bruke Hamachi. 
|
| 07 Des 2007 09:38 |
|
 |
|
Lucifer
Forum avhengig
|
jeg prøvde, men fikk det ikke til. hvis noen gidder å sette opp punkt for punkt forklaring, kanskje vi grønnskollinger  også får det til. vet det er mye jobb og forstår godt at ingen orker, men takker allikevel på forhånd til den som gidder.
_________________ ------------------------------------- Satan hersker og gud er bare en liten dritt som ingen liker. . . .
|
| 14 Jan 2008 18:12 |
|
 |
|
Moskus
Moderator
|
Hvis du installerer Hamachi på en PC, så vil den guide deg gjennom alt du trenger å vite. Det blir vanskelig å gjøre det mer detaljert enn den wizard'en... 
|
| 14 Jan 2008 19:41 |
|
 |
|
Lucifer
Forum avhengig
|
men skal man ikke installere noe på tlf?
_________________ ------------------------------------- Satan hersker og gud er bare en liten dritt som ingen liker. . . .
|
| 15 Jan 2008 02:04 |
|
 |
|
Moskus
Moderator
|
Jo, du må installere klienten for Pocket PC (de har tydeligvis endret linken siden posten originalt ble skrevet).
|
| 15 Jan 2008 08:48 |
|
 |
|
Lucifer
Forum avhengig
|
aha! da skal jeg prøve igjen. kan man da streame f.eks mp3 eller må man laste ting ned på tlf først?
|
| 16 Jan 2008 01:02 |
|
 |
|
Moskus
Moderator
|
Telefonen vil ikke kunne gjøre annet enn hva den kan når den er koblet på ditt hjemmenettverk via Wifi, men ja, i teorien skal du kunne streame fra PCen din. 
|
| 16 Jan 2008 09:02 |
|
 |
|
zimn
Medlem
|
Hva bør bør man gjøre når "test" nettverket man blir bedt om å prøve alltid er fullt? Jeg får tydeligvis ikke frem "neste-knappen" på guiden før jeg har gjort dette, så jeg står litt fast.
_________________ HTC TyTN II
|
| 04 Apr 2008 14:37 |
|
 |
|
Moskus
Moderator
|
Du trenger ikke fullføre wizard'en hvis du ikke vil. 
|
| 04 Apr 2008 14:45 |
|
 |
|
zimn
Medlem
|
Jeg har laget et nettverk, og fikk koblet meg til med Kaiser (den dukket opp og ble grønn på pcen) via naboens trådløse nett. Men i total commander får jeg ikke frem de diskene som er delt på vertsmaskinen, slik jeg gjør når jeg er koblet normalt til wlan hjemme. Har brukt logmein og vnc tidligere, så alle innstillinger for fildeling skal være riktige. Hamachi er "unntak" i brannmur. Noen idé?
Målet er å streame musikk fra pcen og å få tilgang til filer, ikke spill og slikt.
|
| 04 Apr 2008 18:34 |
|
 |
|
zimn
Medlem
|
Og å sy det sammen med SqueezeCenter (gamle slimserver) etter hvert. 
|
| 04 Apr 2008 18:47 |
|
|